28. 10. 2017.

Drži slovo Zekić Novo (23): Plagijat ili ne, pitanje je sad

Plagijati su povremena tema među enigmatama. Dešava se to, uglavnom, onda kad je neko baš "domaćinski obradio" tuđe ostvarenje, što baš i ne razumijem i zato ne mogu komentarisati, ali slučaj iz ove ukrštenice čiji sam ja autor, a koja je objavljena u Marbu, pomalo miriše na plagijat, ili što bi naš kolega Goloigra rekao: na pođonjavanje.

Naime, ima poprilično vremena kad sam u jednom  enigmatskom listu naišao na klasičnu ukrštenicu, bez bjeline, rad jednog našeg poštovanog kolege kome bjeline i nisu bile prioritet, ali bezbjelinska ostvarenja su znala biti dobra, kao što je to u ovom slučaju. Pojmovi, ovdje označeni žutim,  bili su baš ovako postavljeni, što se meni mnogo dopalo, ali i izazvalo me da na istoj postavci pokušam napraviti bjelinu. S obzirom na sijaset "orijentira", to i nije bilo pretjerano teško.

Kad je autor "one" ukrštenice bio gost kod autora "ove" ukrštenice, ja sam mu je pokazao, a on je samo nevješto odgovorio da mu je to "odnekud" poznato. I ja sam se pravio nevješt,  i manje  vješto odgovorio da je to neki  tamo autor upropastio divnu ideju, na šta smo se, valjda, nešto vještije smijali neko vrijeme.

Šalu na stranu, kad god prelistavajući stare papire naletim na ovu ukrštinicu, uvijek se zapitam da li je moj postupak izašao iz okvira korektnog. S toga sam odlučio da ovdje ne pominjem ime uvaženog kolege, ali da i ne priložim faksimil njegovog ostvarenje, i time "uprskam" baš skroz, ali da možda i čujem neko "utješno" mišljenje od kolega.

Novo


Нема коментара: