7. 11. 2017.

Neneova dijagonalka

Među odabranim ukrštenicama Rešada Besničanina (koje je godinama isecao iz novina i čuvao, a onda ih pre četiri godine na SES - u poklonio meni), pronašao sam i inovativnu skandi-kreaciju Nedjeljka Nedića, pod nazivom dijagonalka. Autor će nas u komentaru podsetiti kada je i gde objavljena.

Vrlo efektan sastav. Zapravo, radi se o kosoj ukrštenici u četiri smera, što znači da nije naročito teška za sastavljanje, premda ovako prezentovana izgleda ekskluzivno. U tome je njena draž: svaki novitet ima šanse da postane standard jedino ukoliko ne podrazumeva preveliki napor ili posebno umeće za repliciranje, a istovremeno je dovoljno privlačan drugim autorima i rešavačima. Međutim, iako dijagonalka ispunjava te uslove, ne viđamo je često u enigmatskim časopisima. 

Dijagonalka, autor: Nedjeljko Nedić

2 коментара:

Dejan Minić је рекао...

Zaokruženi pojam ŠIT mi se naročito dopada:)


Nedjeljko Nedić је рекао...

Javit ću ti sutra. Znam samo da je iz 50 ili 101 skandi. Objavio sam ih više od 50, a jedanputa sam o dijagonalci pisao u Podatku više. Šaljem ti sve sutra.
ŠIT sam opisao kao "Šamačka industrija tekstila", no Pauletić je to promijenio.