7. 11. 2015.

Greota da se baci (1)



11 коментара:

Nedjeljko Nedić је рекао...

Akroskandi si, Mladene, ove godine objavio u Feniksu. Izvrsna je kao i ova. Pananagramnu skandi (u naslovu ti nedostaje "AN") nisam nikada vidio i mislim da je novitet i izvanredna je. Svaka čast!

Mandrak је рекао...

Hvala, Nedjeljko. Da, akroskandi je premijerno objavljena u Feniksu, a ova je nastala otprilike godinu pre toga, i baš je prva. Poslao sam je jednom čudnom malom čoveku koji je pobrkao pojmove urednik i autor, da se sad ne vraćam na tu ispričanu priču, pa sam mu u međuvremenu zabranio da je objavi. Tačnije, zabranio sam mu da objavi sve iz ovog posta (i još mnogo toga), jer ne volim da neko drugi, treći ili peti bude koautor mojih radova, i to bez obaveštenja ili - ne daj bože - pitanja (da ne spominjem honorare).

Prva pananagramna skandi je izašla u Enigmi (neisplaćeni honorar: 300 dinara, tiraž: 13-15 000, cena 60 dinara; pošto ja mislim da moj rad na toj ukrštenici vredi bar 10 puta više, i pošto se za toliko razumem u matematiku da bih mogao da izračunam koji promil zarade mi sleduje na ime učešća u alimentaciji glavnog urednika i ostalih dokoličara iz Večernjih novosti, draže mi je da se oglašavam samo na blogu). Jedna je objavljena na Radisavljevićevom blogu.

Ne bilo zapoveđeno, treba obratiti pažnju i na ostale dve. :) Ilustrovana takođe ima elemente noviteta, a mozaičku izuzetnom čine dva tematska pojma u standardnoj belini, od kojih je jedan dijagonalan (tako nešto nije objavljeno u enigmatskoj štampi).


Rešad Besničanin је рекао...

Mladen odskače od drugih mlađih autora svojom inventivnošću. Mozaičku i pananagramnu skandi sam već video iz Mandrakovog opusa. Posebno su me impresionirale ilustrovana i akro-skandi.
Šteta je što u ovim izvanrednim radovima neće uživati i stalni čitaoci "Enigme". Ne sumnjam da ima još puno briljantnih sastava koje ćemo videti.

Mandrak је рекао...

Da, da. :)
Bavljenje enigmatikom mi najviše prija iz sledećeg razloga: nigde me više niko ne smatra ni mladim, ni mlađim, samo ovde redovno dobijam takve epitete. :) Ponekad se osećam kao da imam 13 godina, a još malo pa ću da osedim.
Za mesec dana ću na blogu proslaviti 15 godina od objavljivanja prvog rada. To znači da se 15 godina, što aktivno, što pasivno, bavim enigmatikom. Karijera jedne balerine traje oko 10, o košarkašima, fudbalerima i drugim sportistima da ne pričam, vojna lica posle 15 godina razmišljaju o penziji, a ja sam i dalje enigmatska mlada nada. Generaciju nemam, pa nemam ni od koga da odskačem, ni za kim da zaostajem, a kao referentni okvir mogu da koristim samo celokupnu domaću enigmatiku, otkad postoji. Dakle, ako bih stvarno odskakao, morao bih da nadskočim sve domaće autore od tridesetih do danas... a baš toliko inventivan nisam. :)
U svakom slučaju, hvala Reško. Hteo si da kažeš da sam najbolji u svojoj klasi od jednog člana, i s tim mogu da se složim. :)

Nedjeljko Nedić је рекао...

Enigma ne dolazi u BiH i ne mogu ju pratiti. Sva četiri rada izgledaju lijepo, ali sam ja istaknuo samo dva. Dijagonalni tematski pojam Pero Galogaža u Feniksu u jednoj skandinavci, naziva "Perice predstavljaju", ima već godinama. Znam da to nije jednostavno sastaviti.

Mandrak је рекао...

Znam, znam... dijagonalu nismo izmislili ni ja, ni Galogaža. Odavno postoji, ali jedino je ja kombinmujem sa belinom 6 x 6 (pisao sam negde da sam to video neke '98 od Đokića, a on je u tom radu sa Bjork imao 5 x 6; u Alo razbibrizi je objavljeno 10 takvih mojih radova). U svakom slučaju, jedini sam u kategoriji: dijagonala + drugi tematski pojam u belini 6 x 6 (ili većoj). :)

Mandrak је рекао...

A, da... u staroj Alo razbibrizi sam imao desetak komada na malom formatu (2011/12, bez belina). Možda nešto od toga nije objavljeno, nisam pratio, ali probaću da nađem radove, pa ću ih tokom večeri objaviti... kad sam ih se već setio. :)

Анониман је рекао...

Kad ste me već spomenuli, evo da vas nadopunim. "Dijagonalku" sam uveo od prvog broja Feniksa (1994.) kako bi ostalo što više mjesta za karikaturu Miroslava Gerenčera, a da križaljka bude zahtjevnija. Od ove godine karikature radi Perica Strinič, pa od tu Perice predstavljaju... Pozdrav, Pero
p.s. U mozaičnoj umjesto SALON treba SOLUN

Mandrak је рекао...

Kad pristigne paket Feniksa, obavezno izrešavam tu 13. stranu u svim brojevima, a od ostatka sadržaja proberem ono što mi izgleda najinteresantnije. :) Dobro to rade Perice.

I, svaka čast za opasku. Valjda sam to promenio nakon popisivanja, pa sam zaboravio da apdejtujem listu. Eto, tome služe pravi urednici. :)

Анониман је рекао...

Bez bacanje molim. Samo ti radi ono što voliš, a druga vremena će doći prije ili kasnije. Ja još imam preko dvjesto ukrštenica i vjerovatno i više drugih neobjavljenih radova napravljenih u posljednjoj deceniji. Praktično da i nisam objavljivao u periodu 2007-2014 ne računajući Izazov i glasilo EK "Nove zagonetke".
Novo

Mandrak је рекао...

Hvala na tom tračku optimizma, Novo, ali ja baš i ne verujem da će doći naše vreme. Zapravo, mislim da je prošlo. :)