21. 8. 2017.

Crtice iz Subotice

Rešad Besničanin, Milutin Tepšić, Novo Zekić & Mladen Marković (slikao Dragiša Cetić)
O juče završenim Susretima enigmata Srbije u Subotici će se faktografski pisati na drugim blogovima, a u ovom postu radoznali čitaoci mogu saznati zbog čega je tom skupu prisustvovao i jedan nečlan aktuelnog saveza, kakvi su njegovi utisci i da li se zaista išta promenilo u odnosu sukobljenih strana

Iako su se mnogi toga bojali, nisam krenuo ka Subotici da bih napravio pometnju. Pre svega, pozvan sam, a i da nisam, to je bila vrlo zgodna prilika da u prirodnoj veličini, živom rečju stanem iza svojih pisanih stavova. Dakle, predsedništvo mog kluba je smatralo da izvesne nesporazume u koje sam umešan treba rešiti uživo, i drage volje sam pristao. Uostalom, ja poštujem instituciju koja se zove ESS i njenu tradiciju; poštovanje izražavam oštrim protestima protiv degradacije, kriminalizacije i privatizacije te organizacije, njenih članova i tradicije, i samim tim ne mogu biti uljez niti rušilac, već prijatelj saveza i ravnopravni učesnik svih dešavanja - bar dok ESS i SES nose ista imena kao na dan osnivanja).

Međutim, izgleda da sam zakasnio: iako sam na neformalnom skupu u petak optužen za sve nepodopštine u savezu, u subotu nije bilo nikoga da mi to frontalno ponovi: neki iz te ekipe su pobegli sa lica mesta čim sam stigao, a drugi su me zaobilazili u širokom luku. I budući da nisam imao sa kim da se svađam, pažnju su mi zaplenili najbolji prijatelji iz neprijateljskih krugova: Rešad Besničanin, član Piramide i Novo Zekić iz Nove Zagonetke, a onda i klupski drugari koje nešto češće viđam: Slavko Bovan, Dragiša Cetić, Nedjeljko Nedić, Ilija Ozdanovac, Tunjo Džijan (...) Družio sam se i sa starim poznanikom, veselim Milutinom Tepšićem - Milaćinom (Piramida), sa cimerom Radomirom Matićem (Bor), i na svoju radost, konačno upoznao udarnike EKK - a Milijanu Bovan i Vanju Tomaševa.

sa Ilijom Ozdanovcem i Željkom Dimovićem (slikao Slavko Bovan)
Nisam imao u planu nasilno sazivanje vanredne skupštine, niti držanje predavanja o sopstvenim ciljevima i namerama, ali bio sam raspoložen da svakome odgovorim na bilo koje pitanje. No, jedino je organizator SES - a, meni ranije delimično do potpuno nepoznat Željko Dimović, izrazio želju da porazgovaramo na ozbiljne teme. Ali... taj razgovor (koji su krajičkom oka pratili i tiho komentarisali gotovo svi prisutni) vođen je u uslovima koji su onemogućili bilo kakav diplomatski napredak: g. Dimović je bio u kritičnom stanju svesti, a ni ja nisam bio sasvim trezan, pa od svega što se desilo u "Borsalinu" vredi spomenuti samo muzikante koji su svirkom lepo zagušili naše natezanje i baljezganje.

U svakom slučaju, bilo je prijatno i zanimljivo provesti dan-dva sa prijateljima, dragim kolegama i ostalima.

8 коментара:

Nedjeljko Nedić је рекао...

Ovaj prilog je dokazom da si sretno stigao kući i vratio se u normalu kao i ja. Četvorka s prve slike ima više od 210 godina, dok su ova trojica s druge malo mlađi i ... veseliji.

Mandrak је рекао...

Stigao jesam, mada nisam baš čitav: dobio sam osip po licu, vratu i rukama od autobuske i vozne štroke, na svakom putovanju fasujem poremećaj digestivnog trakta, pa me ni ovog puta to nije zaobišlo, boli me grlo od umora i nespavanja (a pride sam noćas u McDonald's-u morao da probam nekakav mleveni led sa ukusom ananasa, i pošto patim od sindroma gladnih očiju, uzeo sam najveće pakovanje koje postoji)...

Ali, ne žalim se, nisam se rđavo proveo.

Uzgred, ta prva slika dokazuje da je uzrast relativna kategorija: kalendarski imamo 210, a duhovno svega 40: Reško 14, Milutin 12, Novo 8, a ja 6. :)

A druga je ilustracija za slogan "ko pije zlo ne misli". :)

Анониман је рекао...

Što se Susreta i zbivanja tiče, za sada bih to izrazio samo jednom, onom narodnom rečenicom: "Kako sam se nadala, dobro sam se udala."
Pozdrav svim učesnicima, a konkretnije, po potrebi.
Novo Zekić

IlijaO је рекао...

E, moj Mladene! - legenda si bio, legenda i ostao! Takvi su rijetki!
Kamo sreće da je više takvih u ESS-u!
A pozdrav i drugoj legendi ( ...na zapadu ništa Novo!)

Slavko Bovan је рекао...

Kao što rekoh u Subotici, dok ste Rešad i ti pokušavali da doručkujete, a ja sam smetao pričom - Daj ovakvih duhovitosti: (citiram iz komentara) "Uzgred, ta prva slika dokazuje da je uzrast relativna kategorija: kalendarski imamo 210, a duhovno svega 40: Reško 14, Milutin 12, Novo 8, a ja 6. :)"

Toga su svi željni.
Željni su analitičkih tekstova koje svi vole, a koje odlično pišeš.
Daj osvrte na teme koje biraš majstorski, velemajstorski (Olivera Katarina npr.)
Daj svega, osim onoga (ličnog obraćanja, ličnih kvalifikacija, uvreda i poluuvreda) oko čega se nismo složili na gore pomenutom "molitvenom doručku". Naime, ja smatram da to šteti tvojim dobrim i istinitim analizama družtvene stvarnosti (da se tako izrazim) dok ti reče da bi tekstovi stilski izgubili na vrednosti.
Hajde, pokušaj da poslušaš glas objektivnog posmatrača (mene) pa ćemo u narednom periodu sve ponovo proanalitirati. Garantujem da bi, ako postupiš po dobronamernim sugestijama, bilo razloga da od 99,9% kolega dobiješ specijalnu pozivnicu za Ivanjicu. (Možda čak dobiješ priliku da održiš predavanje na Enigmatskoj tribini na neku od tema koje majstorski obrađuješ)
PS. Ne znam o čemu ste pričali vi koji niste imali obavezu takmičenja, ali udarnica Milijana te često pominje kao veoma duhovitog (citira neke rečenice). Tebe i Novu. Moraću to malo da detaljnije istražim :)

Mandrak је рекао...

Aha... pa vidi, Novo i ja obično vodimo polifazne razgovore, odnosno istovremeno obrađujemo 7-8 tema, i dešava se da ni on, ni ja nemamo pojma o čemu tačno raspravljamo. :)
Pozdrav za Milijanu, zahvaljujem u svoje i Novino ime na ispravnoj proceni (a nije ni ona daleko od nas). :)

A sad nešto ozbiljno: pošto sam zakasnio, ne znam kakav je kompromis postignut u Subotici i kako ste tačno rešili hronične probleme. Čuo sam da je - prema očekivanju - sve svaljeno na moje "stilske figure", i da je predloženo da se postojeći mir (ili "mir") sačuva od mog subverzivnog delovanja tako što ću, kao član EKK - a, biti sankcionisan ako i dalje budem pisao ono što mislim, onako kako mislim.

Evo, Slavko, javno ću reći i tebi, i svima ostalima: uopšte više ne moram da se bavim slučajem ESS.

Meni Janković Mile, Dimović Željko, Lazarević Miroslav i drugi u principu, ništa nisu uzeli. Lično nisam oštećen njihovim akcijama: niti su me proglasili lopovom, niti su me isterali iz udruženja, niti su mi oteli tezgu, niti su mi ukrali pehar, niti su me marginalizovali tako što su bojkotovali seriju mojih utemeljenih žalbi itd. Da sam hteo, mogao sam da im se pridružim i da me boli - ne znam kako drugačije ovo da kažem - kurac za sve vas.

Oštećeni ste vi. Neki od vas su moji drugari, neki nisu, neke uopšte ne poznajem (recimo, Kneževića; mada sam ga verovatno sreo na SES - u u Vranju, ne sećam da smo se upoznali). Kao enigmata, ja se ne identifikujem sa onima koji najviše zarađuju, niti sa onima koje smatram najjačima u bilo kojoj kategoriji. Identifikujem se sa onima koji se enigmatikom bave na najčistiji, najplemenitiji i najčasniji način. Smatram da na tu oblast imaju pravo i oni koji su prosečni, i koji nikad nisu uspeli da skrenu posebnu pažnju na svoj rad. Ali, takođe smatram da se mora znati kome je gde mesto i šta koliko vredi.

Ovaj i ovakav ESS potpuno negira prethodni pasus. I sve što je rečeno pretvara u suprotnost.

Dakle, ako ste svi vi kojima je - po mom mišljenju - učinjena nepravda (ostavimo sad po strani statut i državu) ipak pristali na dodeljene uloge u srpskom enigmatskom društvu, i ako ste prihvatili privatizaciju enigmatike koja će vas uskoro učiniti potpuno nevidljivima i nepotrebnima (ako već nije), besmisleno je da štitim vaše interese nauštrb svojih - ako čak i vi smatrate da radim protiv vas.

Mogu da i istupim iz EKK - a ako se moje ponašanje ocenjuje kao štetno po članstvo, međuklupske i međuljudske odnose ili po samu enigmatiku.

Jedino ne mogu da podnesem da mi neko diktira šta da radim, šta da pišem, kad da piškim, kad da kakim itd. To stvarno neće moći.

Анониман је рекао...

Nisam baš vješt tom sabiranju godina, ali što se kose tiče, iako solidno najstariji, vrlo sam konkurentan u tom pogledu.
Novo

Mandrak је рекао...

Jesi, Novo, živa istina. Ti najviše imaš na glavi, mada je diskutabilno da li to ima veze sa godinama. Neki tvrde da čovek ne može istovremeno imati mnogo i na, i u, tj. što više ima na glavi to manje ima unutra i obrnuto. :)