16. 8. 2017.

Drži slovo Zekić Novo (14): Ćoškali bjeline



S obzirom na to da je Mladen nedavno pisao o bjelinama, pa i ovim po ćoškovima, ja ću se osvrnuti samo na svoje iskustvo sa pomenutim i priložiti ove četiri 8x8, bez "diskriminacije" ćoškova. Lijeva gornja i desna donja su objavljene u Enigmi, ostale dvije se nadaju objavljivanju.
Prije petnaestak godina sam bio stanovnik Bajine Bašte i komšija dragog kolege Mihaila Reljića. Često smo se družili i nerijetko pričali o enigmatici, naročito o ukrštenicama. Ponekad smo znali biti pomalo "zajedljivi" prema stvaralaštvu onog drugog. Ja sam se šalio s njim; kako uspijeva izbjeći bjeline veće od 6x6 na koje se on bio "programirao", čak i onda kad je "slučaj" bio evidentan, a on meni…  On je meni najviše zamjerao zbog bjelina po ćoškovima koje su mi iz nekog razloga bile omiljene, a njemu, opet iz nekog razloga, neprihvatljive.
Često mi je govorio: "K'o Boga te molim nemoj praviti bjeline po ćoškovima, hoće ukrštenica da mi se preturi!" Uzalud sam mu objašnjavao da je ukrštenica sa bjelinom u uglu uvijek simetrična na neki način, jer se kod skandinavki, uglavnom nasuprot bjeline, po dijagonali, nalazi izrez za sliku, a kod klasičnih druga bjelina. Naravno da ga nisam ubijedio da promijeni mišljenje, ali nije ni on mene.
Neke riječi iz priloženih i nisu baš ukršteničarske ljepotice, ali imaju dokaze o porijeklu, što im je uz to što je meni dodijalo da više kombinujem, omogućilo da se nađu na "svom" mjestu.
Novo 


1 коментар:

Анониман је рекао...

Zaboravih napomenuti da su ovi ćoškovi "istrgnuti iz konteksta". Naime,u pitanju je rad za moju dušu gdje je u liku 40x35 smješteno šest bjelina 8x8.