17. 1. 2024.

Tematske skandinavke

Tokom svih prethodnih godina, najradije sam sastavljao tematske ukrštenice. Ta podvrsta je najprimerenija mom enigmatskom izrazu jer tematski sastavi po definiciji imaju naglašenu edukativnu dimenziju. Mislim da sam mustru krajem devedesetih prepisao iz nekog broja Mozaika koji mi je dopao šaka, a s obzirom na to da u tada aktuelnim enigmatskim časopisima nije bilo sličnih ukrštenica, verovao sam da ih što pre treba vratiti na scenu

Moja enigmatska karijera je zapravo i počela sa tematskim skandinavkama. U Bravo Skandiju je 2000/2001. objavljeno nekoliko standardnih i najmanje 5 tematskih skandinavki (sa po 6 ili 7 tematskih pojmova). Kasnije sam, za Politikina izdanja, uglavnom radio takve, a svoj najdraži model sam prvi put implementirao u junskom broju Enigme 2011. Naime, bila je to tematska skandinavka sa pričom o Edipu i 8 tematskih pojmova označenih brojevima, baš onako kako se nekada radilo u Mozaiku

Za Enigmu sam posle napravio na desetine tematskih radova, ali najmilija mi je serija pod radnim nazivom Biografije. Tu sam predstavljao istaknute ličnosti jezgrovitim tekstovima i reprezentativnim tematskim pojmovima (među ostalima, u toj galeriji su: Čarli Čaplin, Edit Pjaf, Enriko Karuzo, Ogist Renoar, Žak Prever, Ima Sumak, Džejms Din, Vinsent Van Gog, Šarl Bodler, Majkl Džekson itd). Jedan par iz te serije (Šaban Šaulić/Snežana Đurišić) neplanirano je objavljen u malom Marbu

Poslednji put sam se rešavačkoj publici obraćao tematskim radovima u Astro Skandiju. Tamo su, po zamisli urednika, sve skandinavke bile tematske (sa tekstom), ali samo sam ja radio (i) biografske tj. na sopstveno insistiranje predstavljao određene ličnosti (nažalost, kako broj 6 nikada nije izašao, par Leo Martin/Nada Knežević nije objavljen). Zanimljivo je da su dve skandinavke bile refleksija teksta o filmu "Toma" (inače, najgledanijem srpskom filmu u ovom veku), te su značajnim, a u filmu prenebregnutim činjenicama, u Astro Skandiju predstavljeni Toma Zdravković i Silvana Armenulić. 



Нема коментара: