4. 11. 2013.

Naš rekord

Pošto pouzdano znam da se u enigmatskom svetu skromnost veoma ceni, odlučio sam da tu plemenitu osobinu ipak ostavim onima koji nisu baš sigurni da li treba ili ne treba imati "ja", i kojima znači kada ih enigmo-prepredenjaci cene... kao budale. U principu, dosta dobro razlikujem crno i belo, znam i za sivo, a hvatam i nijanse, pa imam slobodu da glasno govorim ono što mislim (popu - pop, raspopu - raspop, bobu - bob itd.). Da sam samo ćutao i radio, apsolutno niko ne bi znao da sam izjednačio skoro sve rekorde za koje znam, neke sam i oborio, a neke tek postavio (nemam vajde ni od samopromocije, ali eto, hoću da se zna). Neke od tih sastava su mi upropastili neki čudni ljudi, tobožnji urednici, i to za bambadava, iz ličnih razloga i niskih strasti, ali je više od polovine  (tačnije: oko 75 %) objavljeno u komercijalnim novinama, bez izmena. Najviše me raduje činjenica da sam odsustvo skromnosti nadoknadio jednom drugom plemenitom crtom: učestvovao sam u izdržavanju tih tzv. urednika i njima sličnih, a ni za jedan svoj rekord nisam dobio ni osnovni honorar. U izvesnom smislu, dođe mu na isto: i kad objave moju originalnu verziju, i kad objave neuku interpretaciju te verzije - oni dobijaju plate, a ja dobijam (nove) udarce. 

Mislim da je bilo dosta. Tako izudaran i rešen da više ne hranim treš-enigmate, dajem sebi slobodu da na svom blogu, za svoju dušu, do mile volje predstavljam radove na koje sam ponosan. Draže mi je da svoje sastave prezentujem besplatno, makar te prezentacije nikoga ne zanimale, nego da ih dajem nezahvalnim tiranima, da ih bičuju do krvi, a da ih onda tako izmrcvarene koriste za sopstvenu alimentaciju. Dakle, opet ću upotrebiti ovaj prostor za promociju jednog enigmatskog rekorda, koji smo gotovo istovremeno postigli Rešad Besničanin i ja.

Moram da naglasim da je Rešad bio idejni vođa ovog "projekta". On je prvi počeo sa radom na svojoj ukrštenici, ali je moja (valjda igrom slučaja) prva objavljena. U štampu je otišla cela, onakva kakvu sam je poslao, i to je jedan od radova koje sam molbama, bogorađenjem i preklinjanjem zaštitio od dželata. 

Rešad o svojoj ukrštenici kaže:

"Pravi je podvig uhvatiti se u koštac sa mišlju da se poređaju jedan ispod drugog četiri pojma od 24 slova. Još je veći podvig sprovesti tu misao u delo, a da se u konačnici dobije jedan korektan i rešiv sastav! Nije me mrzelo, pa sam analizirao svoj rad: ima 14 sintagmi, maliciozni kritičari bi mogli izbrojati 19 dvoslova (pet u središnjem delu lika) i, ako izuzmemo TNT, samo tri skraćenice! I pored toga, prosečna dužina reči (PDR) iznosi solidnih 5,01. 
Ako neko misli da je ovo lak zadatak, neka izvoli. 
Zasad smo u tome uspeli samo ja i Mladen."

Objavljena je u "Enigmatici" br. 371, 21. 05. 2013. godine.

Pdf OVDE.



PDR = 5, 39, desetak sintagmi, 49 crnih polja, 22 dvoslova, dva tematska pojma, ne sadrži troslovne skraćenice. Svi ti podaci možda imaju statističku vrednost, ali meni ništa ne znače, u poređenju sa ličnim zadovoljstvom.

Objavljena je "Enigmatici" br. 370, , 07. 05. 2013. godine..
Pdf OVDE.

5 коментара:

Анониман је рекао...

Isprintah, rijeshih, josh da cestitam, zaista vrijedna dostignuca za za koja nikad ne bih znao da se nije desio ovaj blog. Josh bih dodao - samopromocija je samo samopromocija kad nije popracena kvalitetom rada kakav je ovdje prisutan. Ovdje je rijech o nechem drugom, vrlo pozitivnom upoznavanju svih koje enigmatika zanima sa rijetkim dostignucima. Konzumenti su istinski dobitnici (autoru niko ne moze uskratiti uzitak) i zadovoljstvo je obostrano... a i nekakva pravda je zadovoljena, zaista, zasto bi ovakvi radovi zivjeli samo od jednog do narednog broja izdanja u kojima su objavljeni. Da imamo nekakvu svima dostupnu zbirku nekonfekcijskih radova, sigurno bismo svi bili obogaceni za mnogo sta dobrog sto nam je nepoznato.
Hajro

Mandrak је рекао...

Hvala, Hajro. Možda se je ovo još nekome dopalo, ali Vi ste jedini imali herca da nam čestitate. :) Na neki način internacionalizujete naše uspehe, a u svom selu je ionako teško biti pop. :) Meni, u principu, niko ne mora da čestita da bih bio ponosan, ali volim kada neko ko je sasvim neutralan i nesurevnjiv primeti da moj ponos nije neopravdan. :) Doduše, mislim da je Rešad malo više od mene zaslužio tuđe čestitke, tim pre što bi on svakome i za mnogo manji podvig iskreno i od srca čestitao.

Unknown је рекао...

Čestitke i od mene. Počeo sam da pripremam jednu ukrštenicu za Ligu rešavača koja će sadržati belinu iste veličine, mislim da ću je staviti za sedmo kolo.

Анониман је рекао...

Kamo srece da imamo vishe autora spremnih da ponude radove na koje su posebno ponosni, makar i samo skeniranu stranu. Bio bi to najlakshi put ka zeljenoj zbirci/arhivi. Ipak se nesto deshava, pomaci su napravljeni...
cestitke su vishe nego zasluzene (ne samo za vrhunske radove).
Hajro

Mandrak је рекао...

Zahvaljujem se, Zorane. Samo napred, jedva čekam da vidim tvoju repliku i siguran sam da će biti odlična. :)