22. 11. 2015.

EnigMarina

Marina Tucaković (62), najpoznatiji tekstopisac u našem regionu, autorka tekstova za trocifren broj hitova na srpskohrvatskom jeziku, od ranih sedamdesetih do danas  bez predaha klepa stihove za lake note (tačnije: na melodije). Iako se njeno ime poslednjih decenija najčešće dovodi u vezu sa komercijalnom novokomponovanom muzikom na ivici šunda ili preko te ivice, u prvoj fazi karijere je pisala isključivo za ugledne izvođače zabavne muzike, i iz njenog plajvaza su izašli mnogi antologijski ex yu hitovi. Koliko je tekstova napisala tj. potpisala verovatno ni sama ne zna, a čak i ako se zaboravilo da su svojevremeno njenu poeziju za široke narodne mase interpretirali i Miki Jevremović, Dragan Antić, Bisera Veletanlić, Nada Knežević, Beti Đorđević (...),  treba znati da i pre četiri decenije na domaćoj estradi nije postojala nijedna iole značajna figura koja nije otpevala bar jedan njen tekst. Reputaciju hit-mejkera je stekla krajem sedamdesetih pišući za Generaciju 5, Slađanu Milošević, Olivera Mandića, YU grupu, Mirzino jato, a bila je i jedan od osnivača grupe Zana. Prvi narodnjak sa kojim je sarađivala je Brena ("Sitnije, Cile, sitnije"), a njeno ime je nekoliko godina kasnije postalo nezaobilazno na folk-nosačima zvuka.

U jednim enigmatskim novinama je u avgustu 2011. godine objavljena tematska skandinavka posvećena Marini, sa naslovima njenih hitova. Autor tog sastava sam bio ja, a ne verujem da je iko pre i posle toga enigmatski obrađivao lik i delo ove javne ličnosti. Iako ja nisam veliki poštovalac njenog rada (daleko više cenim npr. Duška Trifunovića), sama činjenica da je tako zastupljena u medijima i da smo svakodnevno izloženi hitovima i hitićima iz njene radionice, smatrao sam da je zaslužila da se - kao i njene ozbiljnije kolege koje nazivamo književnicima - nađe u ukrštenici, i to u paketu sa svojim poznatim delima. Vodio sam računa o izvođačima, želeći da u radu budu zastupljene sve - ili skoro sve - naše velike muzičke zvezde.

Elem, gospođa Tucaković je danas u jednoj televizijskoj emisiji rekla da bar polovinu pesama koje je napisala nije zapamtila, te da ih teško prepoznaje (to je sasvim razumljivo ako uzmemo u obzir njenu kilometražu, a i podatak da je najveći broj izlila po narudžbini), ali zato postoji sajt Discogs na kome je uredno evidentirano najmanje 70 % globalnih muzičkih izdanja sa skeniranim omotima ploča, kaseta i CD - ova (što omogućava proveru, jer su neke pesme poznate pod pogrešnim nazivima). I, eto... odlučih da preorem Marinin opus u potrazi za enigmatski podesnim naslovima tj. pojmovima, i predstavljam vam plod tog dvočasovnog oranja (napomena: koautor nekih folk tekstova je Ljiljana Jorgovanović). 

Pesme Marine Tucaković (enigmatski izbor):

AU AU – pesma Slađane Milošević
BALKANEROS – pesma Gorana Bregovića
BATALI – Cecina pesma
BESANE NOĆI – pesma grupe Magazin
BOLI, BOLI – pesma Nede Ukraden
BUDI SE DAN – pesma Doris Dragović
ČETRDESET – pesma grupe Zana
ČINI TI SE GRMI – pesma Zdravka Čolića
DA LI ZNA – pesma Nade Knežević
DAJEM – pesma Saše Matića
DALJINE – pesma Maje Odžaklijevske
DANI FANTASTIKE – pesma grupe Zana
DOMINANTAN – Brenina pesma
DVA – pesma grupe Zana
ETNO GETO – pesma grupe Zana
EVO ZIMA ĆE – Brenina pesma
FATO – pesma Olivera Mandića
FLOJD – pesma Dada Topića
GADE – pesma Milice Todorović
GAS, GAS – Severinina pesma
GILI GILI – pesma Jelene Karleuše
GODINE GODINE – pesma Željka Samardžića
GOLUBE – Brenina pesma
GORI MORE – pesma Željka Šašića
GRADE – pesma Željka Samardžića
ISKORISTI MOJE MANE – pesma Seke Aleksić
IZ PEPELA – pesma grupe Bon Ami
JAČE, JAČE – pesma Dare Bubamare
KAD BI MOJA BILA – pesma Zdravka Čolića
KAJE, BRE – pesma Olivera Mandića
KAO BRODOVI – pesma Tanje Savić
KAO LAVINA – pesma Zorane Pavić
KO NEKAD U OSAM – Cecina pesma
KOSA CRNA – pesma Mire Škorić
KRASIVA – pesma Zdravka Čolića
KRENI – pesma Olivera Mandića
KUME – pesma Jelena Karleuša
LEDENA – pesma Tošeta Proeskog
LEPA MLADA – pesma Jelene Karleuše
MAČE MOJE – Brenina pesma
MALA – pesma grupe Zana
MAMI, MAMI – pesma Dare Bubamare
MIŠO MOJ – pesma Ane Nikolić
MOJ DEDA – pesma grupe Zana
MOJA DIJANA – pesma Dejana Petkovića
MOJA ROSO – Brenina pesma
MRAK, MRAK – Džejev pesma
MRZI ME – Cecina pesma
NAĐI MI TI – pesma Saše Matića
NAPIŠI – Džejeva pesma
NAŠA ŽENA – pesma Jelene Karleuše
NAVIKLA – pesma Marine Perazić
NE BRINI SE – pesma Miše Kovača
NE, NE, NE – pesma Jelene Karleuše
NEBESKE SUZE – pesma Viki Miljković
NEMA, NEMA – pesma grupe Zana
NIJE LOŠE – pesma Željka Šašića
NISAM, NISAM – pesma grupe Zana
O MAMA, MAMA – pesma Nede Ukraden
O, BOŽE – pesma grupe Zana
ODLAZI, NESTAJE – pesma Harisa Džinovića
OHLADI – pesma Željka Samardžića
OKANO – pesma Zdravka Čolića
OKO STOLA – pesma Dare Bubamare
ON – pesma grupe Zana
ONA – Cecina pesma
ONA PIJE – pesma Mire Škorić
ONA TAMO MALA – pesma Danijela Đurića
ONO NEŠTO – pesma Viki Miljković
OP – Džejeva pesma
OPALA – pesma Saše Matića
OPILO ME VINO – pesma Doris Dragović
ORO OSMORO – pesma Jelene Karleuše
OSLOBODI ME – pesma Baneta Mojićevića
PAZI SE – pesma Jelene Karleuše
PIJMO – pesma Snežane Babić Sneki
PILE MOJE – pesma Lepe Brene
POSTOJIM I JA – pesma Sergeja Ćetkovića
RANA KO RANA – pesma Osmana Hadžića
RANO DA VERUJEŠ – pesma Jelene Tomašević
RANO JE ZA TUGU – pesma Harisa Džinovića
RECI JA – pesma Milice Todorović
SANJAM – Brenina pesma
SEKSI DAMA – pesma Slađane Milošević
SILA SI – pesma Saše Matića
STANI TUGO – pesma Tanje Savić
STAVITE NOĆAS – pesma Marinka Rokvića
STO PUTA – pesma Zdravka Čolića
SVE JE SUROVO – pesma Željka Samardžića
ŠTA ĆE TI BITI – pesma Željka Bebeka
ŠTA JE TO – pesma grupe Zana
ŠTA MI RADIŠ – pesma Zdravka Čolića
ŠTETA ZA MENE – Cecina pesma
TAKO IDE – pesma Darka Radovanovića
TAKO MI SVEGA – pesma Dejana Petkovića
TEŠKO JE – pesma grupe Zana
TI SI MOJ – pesma Beti Đorđević
TRAŽIM – pesma grupe Zana
TRIDESETE – Severinina pesma
TU TU TU – pesma grupe Novi Fosili
UMRI – pesma Goce Božinovske
UPOREDI ME – pesma Milica Todorović
URADI TO – Brenina pesma
VALJA SE – Brenina pesma
VOLI JE – pesma Mire Škorić
VREME JE – pesma Ane Bekute
ZATO – Džejeva pesma
ZORA JE – pesma Nede Ukraden

Нема коментара: