11. 11. 2017.

Nek je samo 8 x 8, ne pitam šta košta

U već spominjanoj Rešadovoj kolekciji neobičnih radova kolega ima svakojakih kreacija, naročito belih. Pažnju mi je privukla skandinavka Jana Bažika sa belinom 8 x 8, koja je, u stvari, toliko nakaradna da se može smatrati izuzetnom: ne sećam da sam ikad video ukrštenicu sa lancem od 15 crnih polja - i to lancem koji potpuno izoluje glavnu kombinaciju od ostatka mreže! Slične o-ruk specijalitete je u to vreme objavljivao Vojislav Gložanski, ali rekao bih da ga je Bažik ovim radom pobedio. Takođe, interesantno je, i na neki način raritetno, to što većinu pojmova u belini čine suvi glagoli (naravno, 4 povratna u donjem desnom uglu, i još 6 pride). 

Skandinavka je objavljena u Enigmi, otprilike u drugoj polovini osamdesetih. Citiram je kao primer potpuno besmislene beline koja ne služi na čast enigmatici, uz napomenu: ne pokušavajte kod kuće. 


3 коментара:

Mandrak је рекао...

Inače, ovaj lanac nije bilo teško razbiti: umesto odabranica - odabranik, umesto bregovito - bregovitost.

Nedjeljko Nedić је рекао...

Največi niz crnih polja koji sam vidio je 12. U bjelini ima skupina, ali i upitnih riječi (POZABRINUTO, POISPROPADATI ...). Ovo jer premali format za bjelinu 8 x 8.

Mandrak је рекао...

Reči koje si naveo nisu upitne, Ned. Ima ih u RMS - u.
Upitna je jedino smislenost rada u kojem je sve podređeno lošoj glavnoj kombinaciji.

Uz to, format nije opravdanje. Eto, ja sam objavio u Enigmi belinu 8 x 8 (ugaonu, gore desno) u skandinavci 11 x 17 , i bez problema ostavio prorez za sliku. Verovatno postoji još neko ko je to radio (najsumnjiviji mi je Novo), možda i na još manjem formatu.