27. 10. 2013.

Jubilej Arvidasa Veljića

Enigmatski velemajstor Zoran Radisavljević, autor ukrštenica koje možete pronaći na kraju posta, ovih dana proslavlja veoma neobičan jubilej: 30 godina od prvog trijumfa na enigmatskom takmičenju! Taj podatak, sam po sebi, nije previše ekskluzivan, ali ako se tome doda činjenica da je ovaj enigmatski poslenik tokom prethodnih 30 godina sakupio bezbroj pehara, priznanja i nagrada - postaje sasvim jasno zbog čega već treći put gostuje na ovom blogu (opsežan izveštaj o svim uspesima možete pročitati OVDE). Za stvaraoce njegovog kalibra u mojim postovima uvek ima mesta, a pretpostavljam da i posetioci vole proizvode iz njegove radionice, što znači da smo danas gotovo svi zadovoljni: ja - zato što predstavljam vrsne radove, vi - zato što možete da uživate u njima, i on - zato što slavimo sa njim.

Moram da kažem da mene stvarno ne fasciniraju enigmatske nagrade same po sebi, ali veoma cenim postignuća tog tipa - ukoliko sam ubeđen da su zaslužena. Međutim, čak i kada Zoran ne bi imao sve te nagrade - a kada bi radio tako kako radi - jednako bih cenio njegove tvorevine. Na njegovu sreću, ima vrlo izražen takmičarski duh (štaviše, možda je i u tome bez premca), pa posle 3 decenije samopregornog enigmatskog rada, pored tapšanja, ima i vrlo opipljive rezultate.

Radisavljević nije ukršteničar. On je kralj sitnih zagonetki, ali je utoliko vredniji svaki njegov mrežasti podvig. Mene daleko više oduševljavaju vrhunske ukrštenice koje potpisuju autori širokog dijapazona, od sastava profilisanih, usko specijalizovanih enigmata. Recimo, ja premećem slova samo uzgred, i vrlo sam ponosan kada uspem da napravim anagram koji je visokokvalitetan - jer znam da, posmatrano dugoročno, nisam bio dovoljno posvećen toj oblasti. Od toga polazim i kada procenjujem ukrštenice onih koji nisu zadojeni Vinovim pronalaskom, kao ja, te najmanja očekivanja imam od autora za koje znam da mnogo više vole nešto drugo. Ipak, kada je reč o Arvidasu Veljiću - iz kog god ugla da posmatrate njegove kreacije, kakve god aršine da primenite - bićete zadovoljni.

Prva ukrštenica (Neron) je sjajno osmišljena i još bolje realizovana: kao što smo ranije videli, Zoran voli moleraje, s tim što se skoro uvek trudi da ih "obogati" četvrtastim proširenjima. Radovi ovog tipa sa Zoranovim potpisom često dokazuju da za dobar sastav nije neophodno satanizovanje monotonije, ukoliko je sastavljač dovoljno spretan i maštovit.

Drugu ukrštenicu ste možda videli u jednom listu, ali malo osakaćenu. U ovoj (integralnoj) verziji treba primetiti lepu belinu sa 3 tematska pojma, dosta dobro proširenu, i "spašenu" ređe korišćenim, ali jamačno postojećim pojmom metalantropizam




Pdf  OVDE.

1 коментар:

Unknown је рекао...

Dužan sam da se izvinim rešavačima i domaćinu ovog bloga, jer sada vidim da sam napravio neke greške pri opisivanju, od kojih je svakako najsmešnija da je vukodlak osoba koja se noću pretvara u vukodlaka :) Bio sam u vremenskoj oskudici kad sam pravio tih 50 zadataka za ZEZ 12, pa otud i pomenuti propusti.