31. 10. 2013.

Škorpionova bronza

Autora današnje ukrštenice sam već predstavio: on je pripadnik srpskog enigmatskog krema, jedan od najambicioznijih i najboljih sastavljača ukrštenih reči i drugih mrežastih zagonetaka, i neko ko iznad svega voli izazove. Naravno, reč je o Sretenu Periću.

Neću da govorim o njegovom stilu, osobenostima i umeću, jer sam u jednom od prethodnih postova već izneo svoja zapažanja, i nemam ništa posebno da dodam ili oduzmem. Vi, pretpostavljam, odavno znate koliko Sreten može, a i ako postoje posetioci bloga koji nisu upoznati sa njegovim dometima - evo prilike da zavire u njegovu arhivu i otkriju jedan mladalački uspeh našeg Persa.

Sreten se javio onoga dana kada sam predstavio rad "mladog i neafirmisanog" Besničanina, sa konkursa MINOS - BORBA ZA KVALITET, jer se setio da je i on učestvovao. Zapravo, moram javno da kažem jednu važnu stvar: omalovažavajući jedan konkurs na kojem Rešad nije pobedio, nisam želeo da osporim Sretenovu pobedu. Štaviše, garantujem da je on sve svoje nagrade i te kako zaslužio, a i bez moje garancije - svi koji se bave ovom tematikom, dobro znaju šta je istina. 

Dakle, predstavljam sjajnu Perićevu ukrštenicu sa pomenutog "Enigminog" konkursa, koja je 1990. osvojila bronzanu medalju. Komentar žirija je glasio: "Vrlina rada je efektna belina 8 x 7 sa neočekivanim rešenjima (MEĐUETAPA, NOVOROĐENČAD, ALTRUIZAM, MILE ISAKOVIĆ). Nedostaci su karakteristični za sastavljanje ukrštenih reči tehnikom kvadrata (raspored crnih polja). Visok tehnički nivo sastavljača." Sreten kaže da je ovo njegova prva velika belina i jedan od najdražih radova.

Objavljeno u "Enigmi" br. 1787, 06. 11. 1990. godine.

Pdf OVDE.

8 коментара:

Миле Јанковић је рекао...

Ovo je prva Sretenova velika beline (tako bar kaze Sreten), sutra cu na moj sajt staviti moju belinu koja je objavljena pre Sretenove (naravno da je veca).

Mandrak је рекао...

Duhovito. :)
Veće ne znači i bolje.

Миле Јанковић је рекао...

Videces sutra. Pa onda komentarisi.

Миле Јанковић је рекао...

Da li mi dozvoljavas da komentarisem ukrstenice koje objavljujes na svom blogu??

Mandrak је рекао...

Komentariši ako nemaš pametnija posla (u stvari, šta bi ti drugo radio? Da sastavljaš ne umeš, zanimanje nemaš, ostaje ti samo da, dok čekaš da kompjuter ištanca kontingent sa sutra, nađeš neku zabavu).

Миле Јанковић је рекао...

Hvala, znaci da mogu da komentarisem. Sada ce bar biti komentara, a ne kao do sada, niko nista ne komentarise.

Mandrak је рекао...

Napiši neki i na svom blogu. Tamo je odavno bog reko "laku noć".

Анониман је рекао...

Kada sam video dvocifren broj komentara obradovao sam se misleći da je možda moj rad probudio toliko interesovanje, kad ono... neprimereno i nepotrebno prepucavanje.
Inače ovaj rad, odnosno belinu sam radio danima šireći je, kopajući po rečnicima tražeći odgovarajuće reči. Zato sam po završetku bio zadovoljan, jer sam dao svoj maksimum i sa lepim rečima napravio prvu svoju belinu 8x7 i još ovenčan bronzom.
Lozničanin