17. 1. 2020.

Psihometar

Ustanovio sam da je u enigmatskom smislu 2014. bila moja najproduktivnija godina. Nije lako doći do precizne brojke, ali izgleda da sam za tih 12 meseci produkovao skoro 1000 enigmatskih radova! Naravno, iako sam se bavio i drugim enigmatskim formama najveći procenat otpada na ukrštenice. No, ovde je od same brojke značajniji podatak da sam tada najpravio većinu svojih - uslovno rečeno - antologijskih sastava. 

Što se najobičnijeg zanata tiče, sećam se da sam praveći neke ukrštenice imao utisak da je to moj maksimum. I zaista: ni danas ne umem bolje. Ali... iz razloga koji su poznati svim redovnim čitaocima enigmatskih blogova (pogotovo posetiocima ovog bloga), veliki broj gotovih priloga nigde nije objavljen. Od više stotina neobjavljenih, na blogovima je viđeno svega nekoliko desetina. 

Među svim tim radovima, pronašao sam i jedan koji je u asocijativnoj vezi sa enigmatikom - ali nije enigmatski. Naime, samoinicijativno sam za jednu budalu s kojom sam tada pokušao da sarađujem napravio novinski test ličnosti, poput onih koji decenijama unazad izlaze u svim mogućim enigmatskim časopisima. Nekada sam voleo psihometriju (i mislim da sam pristojno izučio taj predmet), pa pošto sam utvrdio da za zabavne novine nije neophodno ozbiljno baždarenje tj. standardizacija, hteo sam da se okušam i u toj oblasti. Sa šestogodišnje distance, uradak mi ne deluje rđavo, pa vam dajem ekskluzivnu priliku da mojim pshometrom izmerite svoju snalažljivost. :)


TEST
KOLIKO STE SNALAŽLJIVI?

Svakodnevno dospevamo u situacije koje zahtevaju brzo i adekvatno reagovanje. Naše reakcije usmeravaju tok događaja, pa često samo od nas zavisi da li će se sticaj okolnosti pretvoriti u skeč, dramu ili melodramu. U naizgled bezazlenim nezgodama ljudi često bivaju povređeni i pobeđeni, ali treba znati da iz svake situacije možemo izaći kao pobednici ukoliko ne dozvolimo da nas savladaju negativne emocije. 

Ovaj test će vam pomoći da otkrijete neke aspekte svoje ličnosti, kojih možda niste sasvim svesni, mada vas praksa svakodnevno upućuje na njih. Potrebno je da zamislite sebe u sledećim situacijama i iskreno se opredelite za odgovor koji smatrate najpribližnijim vašem stvarnom načinu reagovanja.

1.      U prometnoj ste trgovini, čekali ste na red za plaćanje 20 minuta, a iza vas je bar 10 ljudi. Kasirka vam je greškom dva puta skenirala čokoladu, iako ste uzeli samo jednu.  Šta ćete uraditi?
a)      Verovatno neću reagovati. Možda mi se samo učinilo da je dva puta skenirala.
b)     Diskretno ću joj skrenuti pažnju, i podsetiti je da se to svima dešava.
c)      Oštro ću je opomenuti, ne mareći što će svi čuti.
d)     Uz osmeh ću joj reći da želim još jednu, ali izbegavam slatkiše.

2.      Slavite rođendan sebi ili detetu, i pozvali ste uzak krug prijatelja i najbližu rodbinu.  Svi su za stolom, vi donosite tortu, saplićete se – i padate sa njom. Niste povređeni, ali torta je sasvim uništena. Šta je vaš sledeći korak?
a)      Brzo ću ustati, prekoriti sebe zbog trapavosti i odmah počistiti.
b)     Prasnuću u smeh i pozvati  goste da se posluže sa poda.  
c)      Izviniću se i poslati nekoga da kupi drugu tortu.
d)     Ne znam šta čovek može da uradi u toj groznoj situaciji.

3.      Jedan rođak se izvinjava što nije mogao da dođe na rođendan, jer je te večeri morao da otputuje. Vi ste slučajno saznali da nije putovao. Šta ćete mu reći?
a)      Kako tek sada primećujem neke crte njegovog lica. Posebno ću se zadržati na dužini nosa.
b)     Ništa, prihvatiću izvinjenje. Ako laže, to verovatno nije bez razloga.
c)      Odmahnuću rukom, a malo kasnije započeti razgovor o bespotrebnim lažima.  
d)     Bez uvijanja ću ga nazvati lažovom.

4.      Prijateljica vam saopštava da je tajna koju je odala samo vama dospela do drugih. Veoma je ozbiljna, čak ljuta. Šta ćete preduzeti?
a)      Moliću za oproštaj i obećati da se to neće ponoviti.
b)     Šeretski ću joj ispričati kako i jedan kralj nije mogao da sakrije svoju ćelavost.
c)      Negiraću da je to moje maslo.
d)     Reći ću da mi to uopšte nije zvučalo kao tajna.

BODOVANJE:
1
2
3
4
a - 1
a - 3
a - 7
a - 3
b - 5
b - 7
b - 1
b - 7
c - 3
c - 5
c - 5
c - 1
d - 7
d - 1
d - 3
d - 5

REZULTATI:

23 – 28 poena
Vi ste majstor za prevazilaženje neprijatnih situacija! Zahvaljujući retko vedrom duhu, uvek uspevate da se izvučete iz socijalnih neprilika, sačuvate samopouzdanje, energiju i nerve.  Ipak, ne bi bilo loše da malo povedete računa o drugima, jer ih ponekad možete uvrediti svojom neozbiljnošću.

17 – 22
Vrlo ste racionalni, insistirate na logičnim rešenjima, i retko dopuštate sebi izlazak iz okvira lepog ponašanja. Iz mnogih situacija izlazite kao pobednik, mada svoje pobede plaćate velikim trudom. Nikada niste sasvim opušteni, a vaš način je korisniji okolini nego vama, pa nije zgoreg da u svoj život unesete i malo nonšalancije.

11 – 16
Nedostaje vam takta, često preozbiljno shvatate stvari, burno reagujete, a u kritičnim situacijama gubite iz vida kontekst događaja. Ponekad ste toliko direktni da to prevazilazi iskrenost i graniči se sa nepristojnošću, pa umesto da se „izvlačite“, vi se „uvlačite“ u problem! Ne bi vam škodilo malo više fleksibilnosti.

4 – 10
Kad za nekoga kažu da je kao vezana vreća, verovatno imaju na umu vaše osobine. Kad god je potrebno brzo delovati, vi se zbunite, ušeprtljate, uspaničite... Što je situacija teža, to je i nivo vaše konfuzije viši, a čini se da vam iskustvo uopšte ne pomaže. Poradite na svom samopouzdanju i pokušajte da zauzmete pozitivniji stav prema životu.
M. Marković

Нема коментара: