20. 3. 2018.

Ipak 9 x 9 (...I get high with a little help from my friends...)


10 коментара:

Tonci M је рекао...

Uopće ne moram mijenjati čestitke: bravo po drugi put!

E da, kolike su dimenzije križaljke u Feniksu: mislio sam da je 21 po dužini, idealno za ANITU CATARINU? Ili je ipak 20 (tužni trombon:D)

Rešad Besničanin је рекао...

Bravo, Mladene! Ipak su u križaljci tri glagola, pa šta fali, ne moraju biti sve imenice. Tonči, da je 21 polja po širini mogla je stati Anita Catarina Malfatti, ali je u "Feniksu" lik 20x27. Ipak je Mladen ovde hteo da nacentrira devetku. Čak i ove dve grupe od po pet crnih polja ne kvare opšti utisak - dapače, daju šmek vizuelnom izgledu križaljke.
P.S. Možda se mogao neki Gerasim Ivanovič "udružiti" sa nadripolitičarima ali bi tako samo dodao još jedno crno polje na levu "peticu".

Mandrak је рекао...

Nije moglo na format 20 x 14, niti na 21 x 13 zbog prote i Kristine (22). A i da je moglo, ne bih, jer mi je ova belinetina baš super za maksitalijanku.
Da, Rešade, sad imam dva niza od 5 cp. Nije strašno, bilo bi gore da imam lanac od 10 cp, a to je u ovakvim radovima kao dobar dan.
Možda sam jedan mogao da i da razbijem (još jednim) glagolom POLITIČARITI, ali to je nakakav razgovorni izraz i nije baš za Feniks. Takođe, interesantno je da sada tu može i političarenje, što će reći: može i Matija i Mateja (a uzusa nema, samo je na HE zabeležena varijanta sa I)
Razmišljao sam o PSEUDOPOLITIČARIMA, ali bih tako morao da povučem belinu udesno i ne bi bila lepo centrirana. A i to bi bio neknjiževni izraz.

Još jednom zahvaljujem Tončiju na pomoći. Tu je, naravno, mogla i Santa Catarina, ali bolje ovako zbog sv. Ticijana. Zapravo, to sam napravio da se lako može i izmeniti (samo bi od MIVA nastala kratica MNV).

Ja sam noćas dovršio rad i poslao, valjda će Rajko ispraviti neke sitnice (da ne šaljem još jednu verziju). Imam dve oke (na jednom mestu treba OKI) i sad sam video da je bolje TONY nego tona zbog tonaliteta.

Tonci M је рекао...

Aha: šteta što je 20x27, ali nije to toliko bitno (uvijek je lijepo imati ppojam punom dužinom, ali "srce" kreacije je ionako bjelina, ostalo može eventualno dobiti OScara za sporednu ulogu :)

Usput, što je MIVA? Može se zamijeniti MAJORIZACIJA s PEJORIZACIJA, pa tu dođe PIVA i PETE. Opet, sve su to detalji.

Mladene, završit ću samo još jednom s golemim bravo: stvari koje ti napraviš jer ti padne napamet, ja ne bih sklepao ni uz 3 mjeseca rada i 5 rječnika do sebe! Sretni smo što jš uvijek nalaziš novu motivaciju za ovakve kreacije!

Mandrak је рекао...

Pa, eto, ako Pero ovo čita, ako mu se dopada PEJORIZACIJA neka slobodno zameni. Tog izraza nema u klasičnim rečnicima, ali se sreće u lingvističkoj literaturi (pogoršanje značenja reči).
Miva je voće (turc. HJP). Koristi se u nekim krajevima (kao i MIVKA - voćka).

I hvala na toj laskavoj proceni. :)
Ne bih ja rekao da ti baš toliko bežim (uostalom, deo tog golemog "bravo" pripada i tebi).

Nedjeljko Nedić је рекао...

Čestitam ti na strpljenju i znanju.

Željko Jozić је рекао...

Mladene, ako ti u "Feniksu" objave ovaj vrhunski uradak,
u enigmatskom pogledu ne moraš više objaviti ništa a
svejedno ćeš ući u antologiju hrvatske, a nadam se i
srpske enigmatike.
Bravo majstore!!!

P.S. Zanima me je li te potaknuo inat
ili entuzijazam.
Vjerojatno ćeš reći oboje.

Dragan Dragoljević је рекао...

Prešao igricu Mlađo :)

Mandrak је рекао...

Željko, nije bilo tendenciozno. Bar nisam toga svestan. Planirao sam da u nedelju vozim bajs, a onda sam ipak ostao kod kuće jer mi se učinilo da je kucnuo čas za nešto nesvakidašnje. :) I eto.

Nije mi prvi put, ali sad sam maksimalno pooštrio kriterijume. Čisto da se povuče crta između preslobodnih gugl i pošto-poto belina koje se objavljuju u drugim novinama (i koje, u principu, vređaju dostignuća starih enigmata) i klasične, tradicionalne kombinatorike.

U jednom periodu mi je bilo vrlo teško da koristim svoje ukršteničko zanatstvo u križaljkama. Osećao sam se kao nejaki početnik. Ovo je valjda dokaz da sam ojačao. :)

U svakom slučaju, to je pravljeno specijalno za Feniks (da ne kažem: kao poklon za rođendan Peri :P). Ja se katkad malo žalim na svoje urednike, ne sviđa mi se kad mi ubacuju skraćenice tamo gde ih nisam stavio, kad mi opisuju ukrštene pojmove tako da se ne mogu rešiti, kad ih mrzi da traže enciklopedijske opise, pa mi imputiraju "gradiće u Iranu", naričem i zbog bednog honorora koji pride kasni pola godine... ali oni valjda znaju da ih ja sve veoma volim i da im sve praštam. :) I zato im s vremena na vreme otpremim nešto grandiozno. :)

Nedjeljko Nedić је рекао...

Joj, što li će reći Rajko!?