26. 10. 2023.

Prizivanje Oskara

Lepo je kad enigmatikom prizovemo neki prijatan događaj, kad nekome donesemo sreću ili predvidimo štogod teško predvidljivo. S obzirom na to da članovi američke Akademije filmskih umetnosti i nauka zasigurno ne čitaju izdanja Novog lista, osnovano sumnjam da je u ovu priču prste umešala viša sila.

Skandifeniks broj 940, 18. VIII. 2017.

Svih ovih godina sam uoči ili nakon dodele Oskara radio prigodne skandinavke inspirisane tim događajem (neke nisu ni objavljene, ostalo je 8 komada). 2017. (SkandiFeniks br. 940) odabrao sam kvartet muških glumačkih superstarova koji nikada nisu nominovani za Oskara: Antonio Banderas, Brus Vilis, Ričard Gir i Hju Grant. Treba reći da postoji na desetine poznatih i vrlo popularnih glumaca čiji rad Akademija ne uvažava (Martin Šin, Kolin Farel, Vesli Snajps, Donald Saterlend, Stiv Martin...), a ja sam na bazi pukog čuđenja napravio sopstvenu reprezentaciju. Nažalost, nisam mogao da donesem sreću baš svoj četvorici, ali bar je Antonio Banderas 2020. konačno nominovan za (glavnu) ulogu u Almodovarovom filmu "Bol i slava". Oskar je tada ipak pripao Hoakinu Finiksu, te je Havijer Bardem i dalje jedini španski oskarovac (uz Penelope Kruz). Za Banderasa (63) možda još ima nade, ali je Ričard Gir (74) otpisan još 1993. kada je iskoristio pojavljivanje na ceremoniji za osudu kineske okupacije Tibeta i protest protiv kršenja ljudskih prava. 

Skandifeniks broj 942, 1. VIII. 2017.

Druga glumačka zvezda kojoj sam prizvao naklonost Akademije je Džejmi Li Kertis (64). U SkandiFeniksu br. 942 imao sam kao kriterijum i animozitet Akademije prema ženskim glumačkim zvezdama. I tu je ponuda bila povelika (Endi Mekdauel, Rene Ruso, Pam Grir, Demi Mur, Elen Barkin...), a moja selekcija se opet zasnivala na čuđenju: Mia Farou, Meg Rajan, Džejmi Li Kertis i Izabela Roselini. Zapravo, jedino Rajanova ne potiče iz slavne glumačke porodice (ne znam zašto nisam ubacio Dru Barimor umesto nje), a majka Roselinijeve, Ingrid Bergman, osvojila je čak 3 prestižne statue! Elem, ne samo da je Džejmi Li  ove godine najzad nominovana za izvedbu u filmu "Sve u isto vreme" Kvana i Šejnerta, već je odnela i pobedu u kategoriji "najbolja glumica u sporednoj ulozi". 

Letos sam ukrštenicom opevao uspeh Kertisove, i to za Rešadove novine koje nikad neće izaći, pa evo prilike da objavim rad. 


Нема коментара: